Tuesday 30 April 2013

A place called 'Here'

 Assalamualaikum semua..kefahalk? pa habaq? hehe..

First of all..aku rasa bersyukuuuuuuuurrr sangat sebab dah menamatkan pengajian di Kolej Matrikulasi Selangor..

walaupun aku belajar kat sana hanya setahun..actually x sampai setahun pun..8 bulan jer..tapi banyak pengalaman yang sangat manissssssssssss untuk dikenang, rasa mcm nak ulang balik jer..huhu..

Antara kenangan yang best bagi aku ialah:

1) Juara syarahan agama kms.
    kalo nak tahu lebih lanjut, silalah baca entry lepas.. A Miracle..ini adalah kenangan aku yang paling          manis.^_^

2)Pernah menang debat jgak..hehe
   Tajuk debat>>
                        POLIGAMI: "RUKHSAH@AZIMAH??"
 debat ngan budak laki kelas aku jer ni...susah jugak.  ngee~

*walaupun aku pernah menang syarahan n debat, tpi aku bukanlah seorang yang banyak cakap..peramah tu mungkin la..tapi pendiam jugak..huhu..

3)Handle slot kutip derma pada Malam Mahabbah Gaza..bagi syarahan dalam lebih kurang 10 minit..

  yang aku tulis dlam entry lepas>> A MIRACLE.., aku tulis, kutipan derma mencecah RM 3000-4000, itu pun dah banyak. jumlah tu  hanya anggaran je..

Tp masa perjumpaan terakhir Kelab Pengacaraan, Presiden mengumumkan..jumlah derma  yang diserahkan kepada Aqsa-Syariff menncecah RM 10 K +++ ! ALHAMDULILLAH,
..
X kira la derma langsung ke atau derma dengan membeli barang2 yang dijual pada hari tersebut...hmm,x sangka warga kms ni pemurah2 belaka.. :)

4) Terlibat dalam kerja2 dakwah( LAJNAH DAKWAH DAN TARBIAH, antara lajnah paling tuff..huhu).
  Setiap sabtu, aku kena bagi tazkirah kat asrama (asrama Polaris) guna PA system..pada waktu petang..

Apabila tiba giliranku..sekali lagi aku kena bagi tazkirah kat surau lepas isyak..kat bahagian muslimat je lah..walaupun hari sabtu, tp budak2 kms ni rajin datamg surau..alhamdulillah :)

5) Roommates yang sengal abes!
 sungguh! aku x kan lupa roommate mcm korang..walaupun korang selalu 'buli' aku..kena pakai itu ini, sebaik comel, haha, x leh masuk bilik 2 minit..kena usik selalu.. dan banyak lagi..semua tu aku x kan lupa..

anis@mummy (my classmate too)-bila nak kawen nanti..jangan lupa ajak yaya ea..

 wawa-.thanks 4 the beautiful dress :)

biha- you are so cute. :)

6) My classmates..
Thanks 4 being my friends..sorry and thanks 4 everything ^_^!.

kepada budak laki kelas aku. especially syaz***...

M**,,honestly, first time madam asnee kata kau kene jdi partner aku untuk buat experiment kimia(semester2)..aku risau sangat..sebab bagi kau..pegang tangan dengan pompuan, bertepuk tampar dengan pompuan tu perkara biasa..kau ada kembar pompuan..aku paham..tpi kau kena ingat..bukan semua pompuan atas muka bumi ni sama macam kembar kau..boleh pegang sesuka hati...M**.walaupun mulut kau laser,pernah skinhead..tapi aku tahu kau baik.-.nak jadi baik-..kalo x, xdela kau join lajnah paling tuff (LAJNAH DAKWAH DAN TARBIAH)..M**..semua orang ada kelemahan masing2..so..once kau ternampak..diam2je la..mungkin orang tu sakit..kita x tahu..mungkin dengan cara tu...orang lain pun oleh tutup aib kau..mungkin bukan sekarang..tapi kat akhirat nanti,,mana tahu...kan? :) kan lebih baik kalo hensem di hati jugak..kan M**??? :)

                                               I'LL MISS ALL OF YOU GUYS!

kepada bukan classmates aku pun sama la..aku sangat menghargai kehadiran korang sebagai kawan, sahabat.till Jannah, iA.

and my close non-muslim friend, decca :)



7)semua pensyarah dan ayahanda, Tuan Pengarah kami yang tercinta..

miss chan-lecturer aku yang paling seksi...
       miss, you make chemistry easier..thank you very much!

Dr.miranda yeoh- satu-satunya lecturer aku yang ada PhD.
     Dr. even though  i'm not understand what are you teaching in class..but your bio songs help me to enjoy learning Biology.. ^_^

begitu jugak dengan madam huda..yang ajar kuliah Biology...aku x kan lupa dia..lecturer paling sempoi..

Miss Eja-lecturer math..
               miss..i hate math very much..but once you teach me..i start to love it!

8) kalo datang ke Banting..cuba2 lah merasa nasi ambeng....sedapppppppp sangat!


                                            nasi ambeng.

9) selama aku belajar di KMS, aku x pernah balik..walaupun rumah aku kat Sg.Buloh je,,malas la balik..nanti kerja x siap..huhu.

ingat lagi...
mula2 masuk matrik, barang sikit je..tpi disebabkan aku x pernah balik melainkan cuti wajib..so...

bila dah abes matrik..sakit pinggang aku nak angkut semua ni..haha

10) lagi satu..Banting ni dekat dengan dua buah pantai..Pantai Morib dan Pantai Kelanang. Sebab tu la Banting ni sentiasa berangin...sebab bayu laut la..banyak je gambar aku yang ada 'wind effect' ^_^!

 Okey la..setakat ni jer..masih banyak yang aku nak tulis tapi takut aku sendiri yang x larat baca..

 I WILL NOT FORGET THIS PLACE..
                                            A PLACE CALLED
                                                                             'KOLEJ MATRIKULASI SELANGOR' !!!

seandainya ada masa terluang..insyaAllah aku akan datang sini lagi.. :)

                                 -wassalam-










7 comments:

Maryam Hanani Abdul Razak said...

waah... i miss pasum too hehehe.bgusla dik, im happy to read ur story.:)

brg anda yg byk gle tu sila susun molek la deh dalam bilik. kang ada yg bertukar jd hulk bila tgk bilik nnt.haha

Unknown said...

jangan risau..hehe

Miss Dazzling Marinero said...

haha...nice entry :)

MiSs iiMa said...

Tak payah la bintang2 bagai..ckp je la nama dia MAN. Haha. Nasi ambeng mmg sodap.blhla adek try buat kt rumah..ala ayam goreng ng smbal je pon.congratulations on all of your achivements.selamat berjuang kt rumah pulak ekeke

Unknown said...

hahaha...thank u sis..perjuangan di rumah..pastinya lebih mencabar!huhu

Unknown said...

yaya!! nice entryyy sila post lg. sbb sy nak baca hehe :)

Unknown said...

hahaha..okey iA ^_^