Wednesday 21 November 2012

Final Destination

Assalamualaikum semua..sehak ko dok? haha..bukan selalu kecek kelate ni..walaupun aku ni org kelantan tpi kecek kelate x de la terer mane..biasa je..makan budu pun x berani..
    -x baik tau gelakkan i :)

Aku bukan nk explain balik citer Final Destination yg ngeri gler tu..aku tgk kejap jer..sbb x sanggup..huhuhu..nk tgk sambil telingat sumbat kapas n pejam mata boleh la ^_^! aku bagi
roommate aku tgk citer tu..n wawa la yg paling berani, yg tgk citer tu sampai abes tanpa pejam mata, hebat!! tpi bengit sikit telinga aku  n habis pecah semua cermin bilik dek ketinggian frekuansi suara  wawa..hello, i juz kidding okay :)

Back to the topic..skrg ni aku nak tanya kat diri aku n korg suma>> kemanakah destinasi akhir hidup kita? mcm2 jawapan..mati, masuk kubur..then kena soal dgn malaikat mungkar n nakir..walaupun soalan yg akan ditanya adalah soalan bocor..tpi mampukah kita menjawabnya dgn kekuatan iman yg sedia ada?

Actually, aku agak gementar tulis pasal ni n korg suma mesti x berapa suka sgt an bila ckp pasal ni..''alaaaa, apa mati2 ni, hidup kena enjoy!!'' itu mungkin apa yg org diluar sana fikir bila diajak mengingati mati..persoalannya skrg ialah.org tua je ke yg mati?? hello.berapa ramai yg sebaya ngan kita kat luar sana yg telah 'dipanggil' oleh Ilahi.. If you still can't believe me, you can refer to newspapers..

Contoh yg paling dekat, arwah syazmin hamdan, anak exco negeri kedah..beliau merupakan classmate aku time Form 3 dan telah kembali ke rahmatullah pada bulan ramadan(2010)..5 hari lgi sebelum raya! kehilangan beliau mmg sgt2 dirasai :( pada hari terakhir hidupnya dan kali terakhir aku melihat dia sedang berbual dgn kawannya sambil tersenyum dan senyumannya itu membuat dia sgt comel .

Al-fatihah
  
Bilakah izrail akan menemuiku?
ketika itu keadaanku bagaimana?
ketika itu islamkah aku?

Jangan tanya jawapannya pada aku kerana aku sendiri x leh jawab soalan2 tu untuk diri aku :(

Memang x dpt dinafikan, sgt susah untuk melakukan kebaikan n kekal dalam kebaikan..that's why kita sgt memerlukan sokongan drpd ahli keluarga n org2 yg layak digelar 'SAHABAT' yg mana..walaupun mereka tahu kelemahan diri n sejarah silam kita tpi mereka masih meminpin kita ke jalan yg diredhai oleh Allah..dgn cara menegur kesilapan kita dgn cara yg baik dan berhikmah.SO...

                 'please don't judge me tomorrow by the way i'm acting today'

                                                  -THE END-



2 comments:

Farhan Ibrahim said...

Dunia ni tempat menanam, akhirat tu tempat untuk menikmati hasil tanaman. Kalau kita rajin jaga tanaman, hari-hari kita siram, letak baja, cabut rumput, maka baiklah hasilnya tanaman kita.

Unknown said...

:)