Thursday 15 August 2013

A new member

Assalamualaikum korang.. sehat? pa khabaq iman dalam dada?.. harap2 sehat sehat tubuh badan la ea..mentang2 dah masuk bulan syawal... korang jangan kata berat badan naik balik..haha..

okey..sekarang ni..kita baru saja mengahadapi bulan yang paling berkat dalam setahun-RAMADHAN~
dan kita sedang menikmati bulan SYAWAL~..dan x lama lagi kita nak sambut 31 Ogos..Hari Kemerdekaan..

Sebelum aku citer pasal abang aku..aku nak melencong sat..

1) Ramadhan yg lepas..adalah ramdhan yang paling bermakna buat orang macam aku ni..mmg best dan sangat bermakna..nak citer semua memang x sempat la kot..

Bila tiba bulan Ramadhan.. papa pasti sibuk+++  dgn keje2 dakwah dia..especially kat kampung2 orang asli..masa aku form 3, aku ada satu impian.. nak islamkan seorang..x kesah la orang apa pun. tapi hasrat tu.. aku pendam je.. 4 tahun kemudian..barulah impian aku yg terpendam tu..dimakbulkan..ALHAMDULILLAH...

Aku sedang islamkan sorang muslimah yang 3 tahun lbeh muda..mudah-mudahan..adik jadi muslimah yang lebih baik dprd aku ni -di Kg.Tuel..pada bulan Ramadhan-..



Bila aku dah islamkan orang, bukanlah bermakna aku orang bagus,, sebab apa tau? sbb orang yg pilih untuk convert to Islam..selalunya LEBIH BAIK drpd kita yg mmg sedia Islam ni.. aku baru islamkan SORANG. tapi papa dah islamkan LEBIH 5,000 orang..sejak dia menceburi bidang dakwah ni..

Papa ada masuk tv3..cewah..habaq jugak tu..hehe


.Moga Allah permudahkan jalan2 dakwahmu, papa..ameen.. ^_^.


2) Raya datang lagi..yeeehaa.

Adik-beradik aku x ramai sangat..15 orang JE.. tapi raya tahun ni.. kakak2 n abang2 aku ramai  yg beraya kat umah mentua dorang.. so raya tahun ni x de la semeriah tahun2 lepas.. tapi x pe.. kita ENJOY!! hehe~
with my beloved papa, abg can n my two sisters ^_^   

3) Abang aku dah kaweeennn!!! 

Pada hari raya ke-3..abang aku dah tamatkan zaman bujang dia dengan kak Amie Sofia bt Ahmad..pengacara tv al-hijrah.. walaupun kak amy ni pengacara tv, juara Solehah 2010..boleh dikategorikan sebagai artis lah..tapi majlis nikah sangat sederhana..x macam artis yang laen yang banyak habes dwet hanya untuk majlis nikah..padahal kehidupan lepas nikah tu  banyak perlukan dwet.kan?...sebagai adik.. aku sangat happy :)

Masa akad nikah abang can..tok kadi yang nervous tlebih..sampai kena ulang lafaz 2 kali! haish!

Abang can lafaz sekali je.. dah selamat ijab kabul..alhamdulillah..

Hmm. awat la tok kadi tu yang nervous lebih..padahal yg nak nikah tu..abang aku.. kena report kat bini tok kadi ni..HAHA..



                                                Congrates to my brother, abg can.


kepada abang can.. stay soleh..stay cool and stay sengal..k ^_^.



alolo..sweetnyeeee~ ^_^ 


      Mudah-mudahan abg can n kak amy bahagia sepanjang perjalanan menyulam cinta hingga ke syurga.AMIINN!!



To Kak Amy..WELCOME TO OUR BIG FAMILY..


Dengan ini..aku nak jemput korang ke kenduri kawen abg aku di Sungai buloh..pada 7/9  ni..ramai2 kita meriahkan majlis..iA  :)

p/s: Hari Kemerdekaan dah nak dekat.. cuma mahu mengingatkan..HAKIKAT KEMERDEKAAN ITU HANYA APABILA..SEORANG HAMBA MAMPU BERIBADAH KEPADA ALLAH TANPA HALANGAN @ SEKATAN..

Apapun.. selamat menyambut Hari Merdeka..moga nikmat kemerdekaan ini AKAN DIKONGSI bersama saudara-saudara kita di Mesir, Syiria, Palestin, Burma, Iraq, Iran dan seluruh dunia.. 

ALLAHUMMA AMEEN!!!!
                                                                
                                                          -WASSALAM-

No comments: