Tuesday 5 August 2014

هدايه

Assalamualaikum semua..alhamdulillah.. ermm..sebenarnya kan..aku ada baaaanyak sgt nak tulis kat sini..tapi x tau la sempat ke x nak tulis semua..


1     1-  Semua orang tahu apa yg terjadi di Gaza pada bulan puasa yg lalu..perkara yg sama terjadi pada syiria,  Iraq, iran, Burma, selatan Thailand, Anggola, Afrika, Yaman dan banyak lagi umat Islam yg tertindas di seluruh dunia..tapi yg kita Nampak Cuma Gaza dan Syiria je..

Even kat Malaysia pun..masih ada beberapa perkara yg jelas menunjukkan umat Islam tertintas di   Negara yg menjadikan Islam sebagai agama rasmi..tertindas di Negara sendiri..

COMANGO telah mendapat sokongan majoriti drpd pemimpin2 Islam ***** sampai Mufti Perak suruh dorang mengucap balik..COMANGO yg menghapuskan hak orang Islam secara TOTAL di Malaysia..aku x tau la apa akan jadi nanti :(

































 Aku terjumpa satu artikel dalam BH yg mengatakan bahawa rakyat Malaysia sepatutnya tidak berjihad di Syiria..hmmm.. cuba bayangkan kalo ada orang melayu kat mana2 negeri kat Mesia ni yg diculik atau dipenjara(atas sebab ditipu dan sewaktu dengannya) kat luar negara, aku yakin kerajaaan mesia akan buat apa saja untuk bawak balik orang tu ke Negara ni.. 

Tapi aku pelik bila saudara SEAGAMA yg tidak berdosa dibunuh oleh kambing2 Zionis dan syiah laknatullah..  ada antara kita yg pekakkan telinga dan butakan mata seolah-olah mcm x tahu apa yg berlaku…kalo ditakdirkan perkara yg sama berlaku kat Mesia ni..baru kita tahu langit tu tinggi ke rendah.nauzubillah..

Saudara2 kita di sana..

Diseksa dgn macam2 cara, ada yg diletakkan dalam bilik seorang diri yg dipenuhi anjing liar+lapar, tubuh mereka dialirkan arus elektrik yg sangat tinggi, wanita2 dirogol sampai ada yg bunuh diri sbb x tahan sgt dah..dan ratusan jenis seksaan lagi yg dorang SEDANG rasa saat ni..

Mungkin bukan ibu, kakak or adik perempuan dorg yg dirogol dan dibunuh depan mata,

Mungkin bukan ayah, abang or adik lelaki dorang yg diseksa sampai mati dalam penjara,



Sebab tu dorang pekakkan telinga, butakan mata dan mengatakan kita sepatutnya tidak perlu berjihad di sana..bahkan yg lebih bodoh lagi..bila mengeluarkan statement bahawa rakyat Negara ini tidak perlu memboikot produk yahudi…tidak ada faedahnya bahkan merugikan ekonomi Negara..katanya.. HAHA.. apa susah..kita kan ada pakar ekonomi yg hebat2..carilah inisiatif lain..x mati aih kalo x makan McD..bukannya sihat makanan tu..maksud aku bukan McD je tapi mana2 fast food.. dan x sepatutnya makan selalu..

Aku rapat dengan sorang pensyarah..aku panggil dia Ustaz Samer or Dr. Samer sbb dia ada PhD dalam bidang Syariah dan dia berasal dari Palestin.. 

Dialah yg menyediakan jadual hafazan aku setiap bulan bahkan dia jugaklah yg membetulkan bacaan Quran aku setiap minggu kat office dia.. bila aku baca Quran mcm biasa..dia betulkan bacaan ikut lahjah arab sampai berbelit-belit lidah ni haha!

 Bukankah Nabi SAW menggalakkan kita membaca Quran mengikut lahjah arab? ^_^

Aku tahu betapa sayangnya ustaz pada Tanah Palestina..so..bila ada je berita Gaza diserang atau bom phosphorus atau apa saja yg berlaku disana , aku turut berasa sedih yg amat sgt.. sukar digambarkan perasaan ini.. :(

Aku tabik spring kat PM Turki..Erdogan sebab dia mengeluarkan statement bahawa Turki akan menghantar bantuan ketenteraan kalo Gaza musnah..Allahuakbar!..Moga Allah merahmati seluruh penduduk Turki..AMINNNN!

 Kepada keldai2 Zionis dan Syiah laknatullah.. Kamu harus ingat bahawa mujahidin kami kuat dan tidak takut mati..bahkan mereka sgt inginkan syahid..mereka tidak pengecut seperti kamu!

WAhai keldai2 Zionis, hantarlah roket, bom atau yg paling canggih sekalipun kepada kami..

              Nescaya kami menembakmu dengan tepat dan menghantar kamu semua ke neraka!

Wahai saudaraku, berdoalah.. walaupun doa merupakan sekecil-kecil usaha tapi doa ialah sekuat-kuat senjata!

 2-      Masa bulan puasa haritu..aku ada join kakak ipar aku bukak puasa dgn TV al-Hijrah kat sebuah hotel milik Tabung Haji.. lepas bukak puasa aku terus rush ke hotel untuk solat..lepas berwuduk aku tengok ada dua orang wanita sedang solat berjemaah. Aku pun join la..

Masa imam tengah baca surah Al-Fatihah..aku mcm kenal je suara tu.. mcm suara sorang artis yg aku kenal…sorang artis yg dulunya pakai seksi giler tapi alhamdulillah sekarang dia sudah banyak berubah.. tapi aku x sure sgt la..betul ke artist tu yg aku fikir.. mgkin x kot..buat apa dia nk solat kat sini dgn aku..dia kan artis..maybe la.. (Nampak sgt aku solat x kusyuk hahahahahaha)

Lepas bagi salam kiri kanan..n baca doa lepas solat.. masa aku nk salam la dgn dia..alangkah terkejutnya aku.. mmg dia la artis yg aku fikirkan..

                                                                 aku n Diana amir ^_^
    
    3-     Tiga hari sebelum raya..aku bukak puasa kat Batang Kali dengan sahabat aku..suara dia merdu~ala2 Najwa Latif gitu ^_^.. n aku balik ke rumah naik ktm..bukan jauh sgt pun rumah aku..Sungai Buloh je.. (hmm..sebenarnya...jauh la jugak)

       Dalam ktm tu..aku berkenalan dgn sorg perempuan..sebaya dgn aku.. namanya Hidayah.. dia menjalani praktikal dlm course Travel n Tourism di Melaka.. dia sgt baik..subhanallah.

Dalam masa yg sgt singkat tu..kami berkongsi mcm2 cerita..tulah hikmah ktm lambat sangat haha! Kami berborak macam dah lama kenal tapi sayangnya..dia x pakai tudung dan rambutnya bewarna ******..

Dalam hati aku bermonolog sendiri,

“Hidayah..kamu cantik dan sgt manis orangnya.. tapi kamu akan kelihatan lebih cantik kalau bertudung..”

Doaku semoga Hidayah mendapat ‘hidayah’! amiiinn in sya Allah ^_^

*Sempena Syawal yg mulia ni..aku nk minx maaf atas semua silap salah aku sama ada sengaja   atau tidak.. bukan pada bulan Syawal saja..tapi setiap masa dan setiap saat..maafkan aku..aku manusia..sentiasa tidak sempurna..  thanks kpd sesape yg wish besday kat aku..may Allah bless all of you..ameen :)

1 comment:

Anonymous said...

interesting ����

Terigt mufti saudi pernah berckp dlm khutbahnya : Zaman sekarang org kafirun tk payah hantar senjata keta kebal jet semua utk hancurkan negara2 muslim , cukuplah teknologi yg ad dpt ubah pemikiran ideologi org2 muslim .